System komunikacji z pacjentami

w placówkach medycznych

Ile tracisz gdy pacjent nie przychodzi
na umowioną wizytę?

Rentowność każdego gabinetu uzależniona jest od efektywności wykorzystania czasu jaki zostanie poświęcony na ralizację usług medycznych. Co jednak dzieje się, gdy pacjent nie pojawia się na umówionej wizycie? Czas pracy lekarza, który zarezerwował 30 lub 60 minut dla pacjenta staje się czasem bezproduktywnym - nie przynosi zysku. Mede.pl usprawnia komunikację z pacjentem i przynosi dodatkowe oszczędności.

Często zadawane pytania (FAQ)

Czy pacjenci nadal będą mogli się rejestrować telefonicznie?

Tak. Mede.pl zastępuje popularny zeszyt i organizuje pracę przychodni. Pacjenci rejestrujący się telefonicznie są od razu zapisywani na wybrany termin bezpośrednio w systemie. Zajęty termin jest również od razu widoczny na stronie www, dzięki czemu kolejni pacjenci będą znać wyłącznie wolne terminy wizyt.

W naszej przychodni nie ma stałej osoby w rejestracji. Jak system Mede.pl „reaguje” na zgłoszenia przez Internet?

Zgłoszenia wykonane przez Internet mają status oczekujących. Oznacza to, że bez zatwierdzenia zgłoszenia przez osobę rejestrującą, pacjent nie zostanie zarejestrowany. Nie ma więc ryzyka, że coś odbędzie się poza Państwa kontrolą.

W naszej przychodni jest już osoba zajmująca się rejestracją. Po co więc dodatkowy program?

Po to by osoba zajmująca się rejestracją lepiej obsługiwała pacjentów poświęcając im więcej uwagi. Mede.pl to szybsza obsługa – telefoniczne przyjęcie zgłoszenia, zapisanie terminu, zmiana terminu wizyty, wypełnienie formularzy zgody pacjenta na leczenie, przygotowanie statystyk do miesięcznego rozliczenia lekarzy. Co więcej osoba w rejestracji nie przypomni o terminie zbliżających się wizyt jak również nie będzie w stanie zadzwonić w ciągu jednego dnia do kilkuset pacjentów z informacją o organizowanej przez przychodnię akcji profilaktycznej.

Mamy już system do zarządzania przychodnią. Po co nam program do komunikacji z pacjentami?

W wielu programach do zarządzania przychodnią, komunikacja z pacjentami zminimalizowana jest wyłącznie do poziomu rejestracji wizyt, a moduł ten często zaprzecza zasadom intuicyjnej i szybkiej obsługi. Mede.pl wspomaga proces rejestracji i obsługi kolejki pacjentów. Pomaga również w organizowaniu, prowadzeniu i weryfikacji działań profilaktycznych (marketingowych) – ilu pacjentów zgłosiło się w ramach danej akcji, jaka jest jej efektywność, które medium informujące było najbardziej wartościowe. Dzięki temu przychodnia może świadomie wpływać na ruch pacjentów w przychodni w „słabszych” miesiącach.

Prowadzę indywidualną praktykę lekarską. Nie mam komputera w gabinecie. Jak system może mi pomóc w codziennej pracy?

Lekarz udzielający konsultacji pacjentowi i odbierający jednocześnie telefony to popularny widok – stresujący zarówno dla lekarza jak i pacjentów. Mede.pl pozwala przenieść rejestrację wszystkich „nie pilnych” wizyt do Internetu. Z uwagi na konieczność potwierdzenia rejestracji nie ma obawy, że ktoś zarejestruje się bez Państwa wiedzy. O nowych zgłoszeniach jesteście Państwo informowani codziennie o stałej porze poprzez SMS. Korzystacie więc z systemu wtedy, kiedy jest taka potrzeba. W dogodnej dla siebie porze możecie Państwo również uzupełnić zrealizowane danego dnia wizyty – np. wprowadzając pacjentom datę wysyłki przypomnień SMS o wizytach kontrolnych. Wykonanie tej operacji zajmuje tylko 3 kliknięcia!

Mamy podpisany kontrakt z NFZ i korzystamy z oprogramowania służącego do rozliczeń z funduszem. Mamy 1000 pacjentów w bazie. Czy ich dane będziemy musieli wprowadzić ręcznie?

Nie ma takiej konieczności. Pacjenci samodzielnie zapisują się do bazy. Mede.pl posiada również możliwość importowania podstawowych danych pacjentów na zasadzie importu bazy z innego programu. A jeśli Wasz program nie został jeszcze zintegrowany wystarczy, że podacie nam Państwo informacje o jego parametrach, a my przygotujemy odpowiedni rodzaj funkcjonalności. Import danych polega na wgraniu pliku wygenerowanego z posiadanego już przez Państwa programu.

Czy w systemie są przechowywane dane dotyczące przebiegu wizyt pacjentów?

Nie. W systemie nie są gromadzone dane dotyczące przebiegu chorób pacjentów. Jego celem jest usprawnienie obsługi i komunikacji.

Zadzwoń: (81) 534 26 66

Zapytaj o szczegóły